Druk leventje, blog nummer 2!

29 september 2016 - Bangkok, Thailand

WOW. Wat vliegt de tijd.. We wonen alweer 6 weken in Bangkok. In deze blog vertel ik jullie wat ik de afgelopen week heb meegemaakt in Bangkok!

Avondje stappen met collega's bij de Q&A bar

Vrijdag avond ben ik samen met een paar collega’s wat gaan drinken in een chique kleine bar die onmogelijk alleen te vinden was, dus ik was heel erg blij dat ik onderweg mijn stage begeleidster tegen kwam. Het was heel gezellig en ik vind het ook erg leuk om niet alleen samen te werken maar ook gezellige dingen te doen. Zo leren we elkaar ook veel beter kennen.

Zaterdag ben ik met Max, Julian en Daan naar de Wang Lang markt geweest. Dit is een vrij grote markt in Bangkok waar eigelijk alleen maar locals komen en dus geen toeristen. We moesten met de boot de rivier oversteken om de markt te bereiken. Een kaartje kostte zeker 14 baht (0,37 cent) en dan kon je overal bij elke pier uitstappenwaar je wilde.​

What Pho van de buitenkant Op de pier Local op de scooter in Bangkok

Je kon op de markt heel goedkoop goed eten en drinken, maar alles zat eigelijk vol. Het was zo druk! We hebben veel mooie tempels gezien van de buitenkant, maar zijn er nog niet binnen geweest. Daarvoor moet je een broek/rok tot over je knieën aanhebben en een shirt wat over je schouders valt en aangezien het elke dag 35 graden is hebben we dit nog niet gedaan haha!

Bootje op de grote rivier Tuktuk op de markt SMOOTHIES

De papa van Kaya is afgelopen weekend bij ons geweest. Ze hebben veel leuke dingen gedaan, maar een weekend is natuurlijk te kort om heel Bangkok te kunnen zien. Zondag zijn we gezellig samen met Ernest en zijn vrouw (degene die ons op heeft gehaald van het vliegveld) gaan lunchen bij EaThai. Dit soort restaurants

EaThaizie je hier heel veel. Je krijgt bij binnenkomst een kaart waar je mee door het grote restaurant kan lopen. Overal staan kleine chique streetfood kraampjes waar je typisch Thaise gerechten kan bestellen. Je geeft je kaart als je wat eten besteld, ze zetten het bedrag op de kaart en als je klaar bent met eten ga je met de kaart naar de kassa en reken je af. Zo krijg je dus wel een paar uurtjes om.

Elke morgen loop ik rond 8:45 naar de grote weg voor ons appartementencomplex. Het is de hele dag door enorm druk op de weg en het is er 24/7 spitsuur haha! Dat er in Bangkok meer dan 10 miljoen mensen wonen word ons zo ook steeds duidelijker. Soms staan we zelfs 10 minuten te wachten voor een stoplicht.. Of zelfs voor een zebrapad om de weg over te kunnen steken.

Als ik naar de weg loop zie ik aan de overkant al allemaal scootertaxi’s zwaaien of ik met ze mee wil. Bijna elke morgen heb ik dezelfde taxi meneer. Ik hoef niet eens meer te zeggen waar ik naar toe moet. Ik ben altijd als eerste op het werk. De Thai heeft over het algemeen veel geduld en ze nemen alles op zijn tijd. Om 9u afspreken is dus ook om 10u aankomen. Dit zijn wij Nederlanders totaal niet gewend en het duurde ook wel even voordat ik het door had.

A-List, mijn stage bedrijf! Mooi mooi mooi

Rond een uur of 12/13 in de middag gaan we lunchen met het team. Niet iedereen gaat altijd mee. Soms nemen ze zelf lunch mee van thuis. Voor mij is het goedkoper en leuker om gewoon elke dag te gaan lunchen in een van de kleine restaurantjes in de buurt. Ze zijn goedkoop, serveren het eten snel en je kan weer back to work. Het is niet altijd zo goedkoop. Mijn collega’s vinden het vaak leuk om bij Emquartier te gaan eten, maar dan ben je ook het 3 dubbele van je geld kwijt.

Er zitten hier in de buurt veel winkelcentra. Van ons appartement naar mijn werk (op de Sukhumvit Road) zitten ongeveer 5 grote winkelcentra! Deze zijn allemaal erg  nieuw en groot. Sommige winkelcentra verkopen vooral het hogere segment, zoals Prada, Chanel etc. En andere zitten weer gewoon de H&M en Zara. Eigelijk verveel je je dus ook nooit hier.

Van Central Embassy naar Terminal 21 24/7 spitsuur

Na het werk spreken we vaak met een paar af om bijvoorbeeld bij Terminal 21 of Emquartier te gaan eten. Je krijgt eten snel en kan dan weer richting huis. Naar huis gaan we meestal met de Skytrain die boven de drukke Sukhumvit Road rijdt. Het reist heel gemakkelijk en bent veel sneller dan met de auto of scootertaxi. We zijn meestal van Emquartier naar Central Embassy (bij ons voor op de hoek van de straat), 5 minuten onderweg met de Skytrain terwijl je beneden op de weg vaak wel een half uur vast staat in het verkeer. De Thai maakt zelf dus ook veel gebruik van de Skytrain om het rijden zelf te vermijden dus het is wel altijd heel erg druk.

Toch verbaast het me nog steeds hoeveel mensen er hier in dure auto’s rondrijden in het gevaarlijke verkeer in Bangkok. Ik denk dat wij Westerlingen hier echt geen auto of scooter zouden durven te rijden..

Tot de volgende week! Je kunt je aanmelden voor de mailinglijst beneden aan de pagina, of aan de rechterkant. Zo krijg je een e-mailtje als ik weer een blog heb gepost en blijf je op de hoogte van mijn ervaringen.

Liefs, Kim

Openbaar vervoer: TukTuk, (scooter) taxi, skytrain, bus en metro

Aantal tempels: Meer dan 400

1. Marjan:
    29 september 2016
    Weer een leuk verhaal Kim.
  2. Gerty:
    29 september 2016
    Heerlijk om mee te mogen genieten via deze weg.
  3. Glenn:
    30 september 2016
    Hey Kim,
    Gaaf om te zien (en te lezen)!
    Veel plezier daar!