2 weken herenigd met familie!

5 januari 2017 - Bangkok, Thailand

Lieve mensen,

Het nieuwe jaar is weer begonnen en ik wens jullie allereerst allemaal een heel gezond en gelukkig 2017!! Het heeft even geduurd voordat ik weer een nieuwe blog schrijf en deze zal tevens een van de laatste zijn. Onze tijd in Thailand word nu steeds korter! We hebben nog maar minder dan 4 weken te gaan.. Snel nog even heel erg genieten dus!!

Donderdag 15 december was een dag waar ik al lang naar uitgekeken had. Vandaag kwamen pap, mam en Bas ons opzoeken in Thailand! Ik stond hun op te wachten op het vliegveld en was natuurlijk enorm blij om hun weer te zien. Normaal zie je elkaar elke dag en zo zie je elkaar 4 maanden niet, ik denk dat ik daarom ook wel een beetje zenuwachtig was. Op het vliegveld werden we opgehaald door Pong en een chauffeur met een mini busje. Pong is hun reisleider geweest voor een paar dagen en heeft hun

Pong en de famveel geleerd over Thailand en de cultuur. We reden naar het hotel waar we de spullen dropten. We konden er niet lang blijven wat ik had al een drukke planning voor ze gemaakt. Ik heb hun de eerste dag ons appartement laten zien, de skytrain, het streetfood restaurantje waar Kaya en ik ’s avonds altijd eten en nog veel meer. ’s Avonds zijn we gezellig met Kaya naar de skybar Cloud 47 geweest. Dit was Skybar natuurlijk een must! Eigelijk stond Khao San Road op de planning, maar dit hebben we verplaatst naar hun een na laatste avond hier. Jetlags zijn toch wel vermoeiend ;).

Vrijdag hebben ze een fietstocht door Bangkok gehad met ABC biking tours. Hier had ik zelf nog nooit van gehoord. Je hoort vaak alleen verhalen over de Co van Kessel fietstocht, maar de ABC tour was echt super geweest!  ’s Avonds zijn Kaya, Bas en pap naar een Thaiboks wedstrijd gaan kijken in het Lumpinee Boxing stadium, het was minder druk als verwacht,

Box matchmaar wel heel gaaf om een keer mee te maken. De Thai gaat echt heel erg op in hun sport. Mam en ik zijn toen samen naar de JJ Green Market in Bangkok geweest. Deze ligt naast de enorme Chatuchak markt, waar wel 15,000 kraampjes staan. De JJmarket was gelukkig iets rustiger en we konden er ook gezellig wat eten en drinken.Flaoting houses

Zaterdag en zondag zijn pap, mam en Bas in Kanchanaburi geweest. In deze stad ligt de bekende Bridge van de River Kwae, de hellfire pass, death railway en de Erawan watervallen. Ze sliepen midden in de jungle in een klein dorpje, waar nog een oud volkwoonde: het Monk volk. De huisjes waar ze in sliepen waren van hout en lagen aan de rivier. Er was dan ook geen elektriciteit. Hier waren ze heel erg van onder de indruk enhebbenze een leuke tijd gehad!

Maandag werden ze naar het vliegveld in Bangkok gebracht en vlogen ze naar Surat Thani. Vanuit Surat Thani werden ze met een busje naar Khao Sok national park Khao Sokgebracht. Dit is een groot beschermd gebied in Thailand. Het is eigelijk alleen maar jungle en water. Ze sliepen 3 nachten in houten huisjes in de jungle en Bas vond het nog wel moeilijk om te kunnen slapen met al de geluiden uit het bos.

Ze deden hier mee aan de bekende Lake tour, waarbij je vrijwel de hele dag over de rivier vaart met een gids in een klein bootje. Helaas is het te ver om het National Park vanuit Bangkok in een weekendje te bezoeken, van daar dat wij er niet naar toe kunnen gaan..

Hun volgende bestemming was het paradijselijke eiland.. Koh Lanta! Koh Lanta is een van de grootste eilanden van Thailand en ligt aan de Andamanse zee. Het ligt  tegenover het eiland Koh Phi Phi, waar ik met Kaya in augustus al ben geweest. Tegenover Koh Phi Phi is Koh Lanta ondanks de grootte van het eiland, een bron van rust en een echt familie eiland.

Op 23 december vertrok ik ’s ochtends vroeg met het vliegtuig naar Krabi. Vanaf het vliegveld in Krabi regelde ik een mini bus naar Koh Lanta. Dit liep niet helemaal Sunset 2gesmeerd, want ik werd eerst door een taxi aan de grote weg voor het vliegveld gedropt. Daar stond ik dan. In de regen, te wachten of ik niet stiekem opgelicht was. Na een halfuur kwam daar eindelijk het busje aangereden om richting Koh Lanta te gaan. Ik ontmoette pap, mam en Bas bij het resort waar we verbleven. We verbleven in het CoCo Lanta Resort aan de westkust van het eiland. Het is een prachtig resort met enorm vriendelijk personeel. Zeker een aanrader voor degene die een bezoek willen brengen aan het eiland. Aan de achterkant van het resort lag een heerlijk rustig strand met helder blauwe zee. Ook lag er een restaurant, massagesalon, zwembad en beachbar bij het Resort. Niet slecht!!

Onze kerst was dit jaar dus een beetje anders dan normaal. We vierden kerstavond en eerste kerstdag samen op het eiland. Met onze kerstmutsen op probeerden we wel een beetje een kerstsfeer te krijgen, maar het was anders dan normaal met enorm Familie fotogoed weer en een mooie zee op de achtergrond. Het was in ieder geval wel heel gezellig met zijn allen!

Op eerste kerstdag overdag waren pap en mam ’s ochtends vroeg al weg. Ze hadden namelijk een snorkeltour geboekt. Ze werden midden op de zee gelost en konden lekker gaan snorkelen tussen de tropische vissen. Op een gegeven moment zwommen ze 80 meter onder een rots door en kwamen ze Scooterrijdenuit bij een prachtig strandje midden op een eiland. Het Blue Lagoon. Wel een hele leuke activiteit om op eerste kerstdag te kunnen doen. Bas en ik hadden ondertussen 2 scooters gehuurd en hebben de hele dag over het eiland getourd. We hebben enorm mooie stranden gezien en hebben heel wat kilometers afgelegd. Het was natuurlijk ooksuper gezellig!

Op 2e kerstdag vloog ik in de avond weert terug van Krabi naar Bangkok en heb ik ’s avonds toen ik thuis was nog even gezellig met Zahra, oma, Ruud en Karin geskyped. Normaal zijn we met zijn allen bij elkaar met kerst, maar dit jaar was het toch even anders.

De laatste twee dagen voor pap, mam en Bas waren alweer aangebroken. We hadden nog 1 ding niet gedaan wat we moésten doen. We besloten gezellig naar de uitgaansstraat van Bangkok te gaan: Khao San Road! Het was er enorm druk. Nu is natuurlijk het hoogseizoen hier en krioelt het van de toeristen en backpackers in Thailand. Ze keken hun ogen uit, want aan dit uitgaansleven kan geen andere stad tippen haha! Ook hebben ze natuurlijk even een bucket moeten drinken..

De laatste dag zijn pap en mam 's ochtends met de boot over de rivier naar het Grand Palace gegaan. Dit is echt wel super interessant als je in Bangkok bent. Het is er heel druk, maar het is het wel waard. Zoals ik in een paar blogs geleden al vertelde, stond er een hele lange rij mensen te wachten om de koning te kunnen bezichtigen. Ik schrok er een beetje van toen pap en mam vertelde dat er, anderhalve maand later nog steeds heel veel mensen in de rij stonden te wachten om de koning te bezichtigen. Toen pap en mam bij het Grand Palace waren ben ik naar Basje gereisd met de scootertaxi. We hebben lekker KFC gegeten bij Asiatique, want Bas is niet zo’n fan van het Thaise eten. Ook ik vond het stiekem niet heel erg om eens wat anders te eten.

’s Avonds zijn we de vakantie met zijn 4e gaan afsluiten bij het mooie en grote winkelcentrum/markt aan de rivier: Asiatique. Dit lag namelijk maar op 5 min loopafstand van het hotel. Het was super gezellig!!

Het afscheid was gelukkig makkelijker als ik had verwacht. Ik denk dat het ook komt omdat we allemaal weten dat ik over 4 weken alweer thuis ben. Time flies when you’re having fun.. Kortom het was enorm gezellig met pap, mam en Bas en ze hebben een top vakantie gehad!

Ook het nieuwjaar hebben we hier goed gevierd. Het was niet zoals verwacht met vuurwerk en wens ballonnen, maar het was wel heel gezellig en super om een keer mee te maken in een ander land! We gingen het nieuwe jaar natuurlijk vieren op Khao San Road, waar we bijna altijd te vinden zijn als er iets of niets te vieren is hahaha. We hebben het wel nog nooit zo druk gezien op Khao San Road als met nieuwjaar.

Zoals ik in het begin al vertelde zal dit een van mijn laatste blogs zijn in de komende weken. Ik hoop jullie weer genoeg op de hoogte te hebben gehouden van de afgelopen weken. Het allerbeste in het nieuwe jaar voor jullie allemaal.

Liefs,

Kim

1. Gerty:
    5 januari 2017
    Super leuk om weer te lezen Kim ! Lijkt me ook fijn om te weten dat pap en mam en Bas nu iets snappen over wat je vertelt !! :)