Next destination... Kuala Lumpur!

29 november 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hey allemaal!

Onder weg naar.. KL

Na al een tijdje niet meer geschreven te hebben, is het weer tijd voor een nieuweblog, want we zijn net een paar dagen terug uit Kuala Lumpur! Hier hebben we vakantie gevierd en het belangrijkste, ons visum verlengd..

Jeej! Vorige week zaterdag vertrokken we in de avond met het vliegtuig naar Kuala Lumpur. Kuala Lumpur is de hoofdstad van Maleisië. Tegenover Bangkok is Kuala Lumpur maar een kleine stad met zijn 2 miljoen inwoners. Toen we op het mega grote internationale vliegveld KLIA2 aankwamen was het al helemaal donker buiten, dus we konden nog niet veel zien van de mooie natuur buiten de stad. Een taxi chauffeur bracht ons naar ons hotel wat veel groter was dan dat we verwacht hadden! Het hotel lag volgens de taxi chauffeur wel heel erg ver van het centrum.. We zaten op de 18e verdieping met onze suite en overal zag je arabische invloeden in het interieur en exterieur. Veel mensen zijn namelijk moslim, vandaar deze architectuur.

Hotel van beneden naar boven Mochten niet klagen over ons hotel..

Het weer in Kuala Lumpur was niet zo goed, dat hadden we al gehoord. Toch viel het zeker de eerste 4 dagen hardstikke mee en hebben we heerlijk weer gehad! We moesten een halfuurtje lopen (dat was heel ver volgens de taxi chauffeur), om in de stad te komen. Gelukkig was het niet té warm om te lopen. Het was voor mijn gevoel ook een heel stuk minder benauwd in de stad. Toen we voor de eerste keer van ons hotel richting de stad liepen kwamen we langs de Thaise Ambassade waar we maandag gelijk om 9:30 uur ons visum moesten aanvragen. Wel handig dat deze bij ons hotel in de buurt lag.

Petronas overdagToen we na 30 min lopen in de stad waren, vielen ons gelijkdeze super mooie torens op.. De Petronas Twin Towers. Ze zijn gebouwd in 1998 en waren toen de hoogste gebouwen van de wereld. Tegenwoordig staan ze op een 9e plek. In 1 van de torens is een enorm winkelcentrum gebouwd, waar we even door heen liepen. We kwamen aan de andere kant van de toren uit waar een prachtig park lag.

De twintowers staan namelijk in het KLCC park. Het is een enorm mooi en heerlijk rustig park. We namen een paar foto's en besloten naar het Aquarium van KL te gaan, wat ook in het park lag. Hier hebben we een uurtje rondgelopen en het was super leuk om te zien! Na het Aquarium besloten we om op een trap te gaan zitten en te wachten tot het donker zou worden. We hebben er uiteindelijk wel 2,5 gezeten,

Het KLCC park..

maar dan hadden we ook wel mooie foto's van de torens! In die 2,5 uur zijn we door 14 groepen mensen gevraagd of we met hun op de foto wilden.. Waarom dan? Zien we er misschien gek uit haha.. Achteraf bedachten we dat mensen het helemaal niet zo gewend zijn om westerlingen/ witte/blonde mensen tegen te komen in de stad. Wel grappig toch haha!

Maandag was het tijd om ons visum opnieuw aan te vragen! Het was wel spannend want het moést goed gaan.. We wilden natuurlijk wel onze stage kunnen afronden in Thailand. Om 9:30 ging de ambassade open en we dachten dat het wel slim zou zijn om er al om 9:15 te zijn. In de verte zagen we voor de ambassade al een groep mensen staan en dachten toen al; wow best wel druk. Toen we dichterbij kwamen zagen we dat de rij zelfs om de hoek van de straat nog doorliep. We stonden versteld hoeveel mensen hun visum moesten gaan verlengen. Er stonden wel meer dan 60 mensen in de rij!! Uiteindelijk is het allemaal goedgekomen en hebben we ons visum zonder problemen aan kunnen vragen. We konden ons paspoort dan ook de volgende dag weer op komen halen.

We zijn een paar keer naar Chinatown geweest. Chinatown is in elke stad wel heel erg leuk om te zien. Ook in Kuala Lumpur was het super! Het was er heel druk, zelfs toen Chinatown!het mega hard regende. We vonden uit dat er een metro station bij ons hotel in de buurt lag waardoor we gemakkelijk Chinatown konden bereiken. Ideaal want voor maar liefst 1,- konden we op en neer naar de andere kant van de stad gaan! In Chinatown hadden we ons favoriete restaurantje: de Reggaebar. De naam zegt al genoeg waarschijnlijk en het was er zeker chill! Een stukje verder begon de grote markt van Chinatown, waar alle marktmensen ons vanallerlei tassen en souvenirs wilden aansmeren. Natuurlijk is hun dit ook gelukt.. ;)

Op woensdag 23 november zijn we naar de Batu Caves geweest. We hadden al van verschillende mensen gehoord dat dit een hele leuke ervaring moest zijn en dat was het ook! We vertrokken rond 12 uur 's middags met de metro naar KL sentral, waar we overstapten op de andere metro richting de Batu Caves. De Batu Caves liggen op ongeveer 13 km van het centrum van Kuala Lumpur. Niet heel erg ver reizen dus! De grot was niet te missen en was enorm groot. Om binnen in de grotten te komen moesten we een trap van 272 treden op. Deze was minder zwaar als gedacht, want De entree van de Batu Caves..we werden nogal afgeleid door alle apen die langs en over ons heen vlogen. Ik weet niet hoeveel wilde apen daar zaten maar het waren er echt heel veel. Wel leuk om te zien want we hadden nog nooit apen in het wild gezien. Helaas zijn de apen door het toerisme nogal brutaal geworden en stelen ze nog wel vaker wat uit je tas haha... Eenmaal boven waren er 2 enorm hoge en grote grotten achter elkaar. In de achterste grond stond een Hindoïstische tempel waar het zonlicht van boven precies mooi op scheen. We besloten daarna om met een rondleiding mee te Finger lickin' gooddoen in de "Dark Caves". Ik snap wel waarom het de Dark Caves genoemd worden, want je zag er helemaal niets. Gelukkig kregen we een zaklampje en konden we genieten van de 200,000 vleermuizen die in de grot woonden...

Ook zijn we "even" naar de bekende eetstraat van Kuala Lumpur gelopen: Jalan Alor, die op dik een uur lopen van ons hotel lag. Voordat we bij de straat aankwamen gingen we even langs een groot winkelcentrum waar het al helemaal vol stond met kerstbomen en andere kerstversiering. Zo kregen we toch wel een beetje een kerst gevoel.. Toen we aankwamen op Jalan Alor zagen we 1 lange en brede straat met alleen maar streetfood restaurantjes. Het was wel zeker de moeite waard want we hebben er lekker de typisch Maleisische saté gegeten. Na het eten leek het ons wel leuk om even naar een straat met leuke barretjes te lopen. Deze lag er namelijk maar 5 minuutjes lopen vanaf. Jammer genoeg waren we zoals vaak de enige westerlingen en werden we van alle kanten van de straat geroepen door mensen om naar hun bar te komen. Loïs werd zelfs aan haar arm mee getrokken naar binnen. We hebben 1 drankje gedronken en besloten toen toch maar om snel naar huis te gaan. Ècht uitgaan zat er voor ons dus niet in.

Afgelopen zaterdag zaten we al een weekje in Kuala Lumpur en moesten we weer terug naar Bangkok. We namen een taxi terug naar KLIA2 en hebben hier lang op het vliegveld gewacht. Rond 23:30 kwamen we weer aan in ons veilige Bangkok. Het was een gezellig en geslaagd tripje in Kuala Lumpur, maar ik denk stiekem dat de rest van Maleisië nog veel meer te bieden heeft!

Oh en trouwens.. "Winter" in Thailand is niet zo heel erg.. Het regenseizoen is nu toch echt volledig afgelopen en het is hier prachtig weer! Elke dag 32 graden met een mooie open blauwe lucht hihi.

Ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte gebracht te hebben en ik plaats snel weer een nieuwe blog!

Liefs,

Kim

1. Gerty:
    30 november 2016
    Weer eens iets anders zien...je hebt wel een jaar nodig om alles te verwerken geloof ik. Maar het lijkt me super leuk !
  2. Marielle.:
    12 december 2016
    Leuk om je reisblog te lezen. Mooi geschreven,ik kijk uit naar de volgende verhalen.