Blog nummertje 3!

11 oktober 2016 - Ayutthaya, Thailand

Lieve mensen,

Terwijl iedereen in ons kikkerlandje de verwarming al aan zet en lekker warme kleding aan trekt, genieten wij hier nog volop van de zomer en de warme temperaturen.

Maar.. Het hoogseizoen is nog niet hier! Het is nu elke dag ongeveer 36 graden en in de zon nog wel warmer. Er valt elke dag wel een flinke regenbui en het onweert en bliksemd er ook elke avond, maar je hebt er hier veel minder last van als in Nederland!

Lazy Sunday

De kans op overstromingen dit jaar hier in Thailand zijn aanzienlijk groter dan andere jaren, dat hebben we zelf ook al wel gezien. Als het goed is stopt over een paar weken het regenseizoen en begint het hoogseizoen hier. De temperatuur daalt, luchtvochtigheid word minder en de lucht trekt blauw open.

Vorige week vrijdag ben ik samen met Loïs en Kaya naar de bioscoop geweest op de 6e verdieping in het grote winkelcentrum Central World, naar de Film The Girl On The Train. Zeker een aanrader! Zoals eerder al een keer gezegd is het Thaise volk heel trouw aan hun Koning en Koningin. Voordat de film begint in de bioscoop wordt er een filmpje van 2 minuten afgespeeld over het leven van de Koning waarbij iedereen gaat staan. Na afloop van de film is het wel altijd weer moeilijk om de uitgang in het mega grote winkelcentrum te vinden…

Originele tattoo

Laatst ben ik met Kaya naar de tattooshop geweest. Vanaf dat we op Koh Phi Phi waren, wilde ze al graag een tattoo en hebben we uren met Nederlanders bij een tattooshop gezeten om te kijken hoe ze een orginele bamboo tattoo zetten. In Nederland hoor je vaak dat je echt geen tattoo’s moet laten zetten in Thailand. Ik snap ook wel waar ze je voor waarschuwen want de hygiene is niet overal goed, maar als je zelf zorgt dat je bij een tattooshop gaat waar ze de hygiene certificaten hebben kan er niks gebeuren. Daarnaast is een bamboo tattoo laten zetten origineel, doet het minder pijn en duurt het maar heel even. Kaya had na een kwartier al haar tattoo op haar arm en is er super blij mee.

Afgelopen zaterdag zijn we samen met 7 mensen van SintLucas naar Ayutthaya geweest. De oude hoofdstad van Thailand stond zeker nog op ons lijstje om te bezoeken. We namen ’s ochtends de skytrain en metro om uiteindelijk vanaf het lokale station ‘Bang Sue’ met de trein naar Ayutthaya te reizen. De treinreis duurde ongeveer 2 uur en kostte maar liefst 14 Baht. (0,36 cent)

Het is dan natuurlijk ook niet luxe maar het is juist mooi om een keer in het leven van een Thai te stappen.

Treinstation, Bang Sue @ Bangkok In de lokale trein naar Ayutthaya

Toen we om 13u in Ayutthaya aankwamen, besloten we een taxi chauffeur & tuktuk te regelen voor de hele dag. Met 7 personen in de TukTuk en een hele leuke en vriendelijke gids/chauffeur hebben we de dag met gemak omgekregen. We hebben ongeveer 7 belangrijke tempels bezocht, dat is nogal wat in een dag!

Het is eigelijk best wel gek om je voor te stellen dat Ayutthaya de oude hoofdstad is van Thailand. Het is een vrij kleine stad (tegenover Bangkok dan) met heel veel oude ruines/tempels. Door tussen de oude ruines te lopen vloog je een hele poos terug in de tijd.. Zeker een aanrader om een dagtripje Ayutthaya te doen als je in Thailand verblijft. Vanaf Bangkok is het ongeveer 2 uur met de trein voor weinig geld, maar je kan ook kiezen om met een mini van te reizen, dit duurt ook 2 uur en kost 60 baht (1,20) per persoon.

Maatje toch? Wierook aansteken.. Gezellige groep

Na een drukke dag nog even opstap op Koh San Road!

Na een vermoeiende maar hele gezellige dag in Ayutthaya besloten Kaya, Loïs en ik om de dag af te sluiten door een nachtje te feesten op Koh San Road! Dit is ook aardig goed gelukt, want we waren om 06:30 in de morgen thuis..

Een paar weken geleden heb ik een vliegticket geboekt om in december kerst te vieren op Koh Lanta samen met pap, mam en Bas. Zin innnn! Over 9 weekjes zijn we weer even 2 weekjes bij elkaar!!

Op mijn stage gaat ook alles nog steeds super! We gaan vaker leuke dingen doen met het design team en ik voel me er ook echt thuis. Iedereen is nu druk bezig om alles te regelen voor de opening van de aller eerste Matter Makers winkel in Siam Center. Ze zijn al door heel Bangkok aan het promoten en een mode show aan het regelen voor op het openings feest. Ook mag ik binnenkort mee naar de fotoshoot voor de tweede collectie van MM.

Ik hoop jullie weer een beetje op de hoogte te hebben gebracht van de afgelopen week! Heb je een vraag over Thailand/Bangkok/mijn stage waar je meer over wil weten? Laat het even weten in een reactie, dan schrijf ik er misschien over in mijn volgende blog! Meer foto's kun je vinden bij 'Foto's'.

Liefs,

Kim

1. Gerty:
    11 oktober 2016
    Je hebt echt vanalles te zien en te doen daar Kim.Volgens mij heb je nog tijd te kort ;)