De eerste maand in Thailand!

23 september 2016 - Bangkok, Thailand

Hey lieve mensen. Ik krijg vanuit Nederland veel reacties of ik een blog zou willen bij houden of meer foto's wil publiceren. Bij deze dan ook deze blog! Op mijn reisblog zal ik mijn ervaringen delen over mijn leventje in Bangkok!

Op 23 augustus zijn Kaya en ik na een lange vlucht van 11 uur vliegen, aangekomen op het grote vliegveld van Bangkok, Suvarnabhumi. We stapten het vliegtuig uit en voelde gelijk de warme benauwde lucht van Bangkok. We waren er dan echt. Na zo veel maanden wachten en verheugen op deze grote ervaring waren we in Bangkok. Bye Bye Nederland

We hadden ons in Nederland al bedacht dat we de eerste 2 weken van ons verblijf meer van Thailand wilden zien en het land eerst beter wilde leren kennen. Allereerst zijn we naar ons appartement gaan kijken. Dit hadden we in Nederland al geregeld met onze Nederlandse/Thaise huisbazin. Het appartement was prachtig! Het was groot, we hadden een eigen wasmachine, 2 balkonnetjes, 2 badkamers een zwembad op de tweede verdieping met sauna en fitnessruimte. Niet slecht toch!

Kaya en ik zijn samen met een oude schoolvriend van haar naar de skybar geweest op 24 augustus. De skybar heet Cloud 47 en bevind zich natuurlijk op de 47e verdieping van een grote toren midden in Bangkok. Vanaf deze mooie en (voor ons Westerlingen) betaalbare Skybar kon je de allernieuwste en (vind ik) mooiste toren van Bangkok zien.

Skybar met Kaay

Na 2 dagen Bangkok zijn we op 25 augustus met de nachttrein naar Surat Thani gegaan om vanaf daar met een bus naar de pier in Krabi te gaan en daarna met de Ferry naar de Koh Phi Phi eilanden te varen. De nachttrein is alleen al een hele ervaring. Dit zou ik iedereen aanraden om een keer te doen in Thailand. Het lijkt net alsof je 40 jaar geleden leeft. De volgende dag kwamen we rond de middag aan op Koh Phi Phi na een beetje vervelende boottocht. We werden naar ons resort gebracht voor de komende 2 dagen. In deze 2 dagen hebben we veel leuke dingen gedaan en vooral gerelaxed en genoten van het mooie eiland. We hebben op Long Beach gelegen, 3 km omhoog gelopen in de hitte om op Koh Phi Phi viewpoint te komen en hebben een massage gehad op het strand.

Schommelen op Koh Phi Phi Long BeachKoh Phi Phi rots

Na 2 dagen zijn we weer terug gegaan naar Krabi en zijn we vanaf daar naar Chiang Mai gevlogen. We hadden toen we in Bangkok aankwamen eigelijk geen idee waar we allemaal naar toe wilde in anderhalve week, maar stiekem wilden we allebei heel graag naar Chiang Mai helemaal in het Noorden van Thailand. We kwamen op zondag 28 augustus laat in de avond aan in Chiang Mai, we hadden al via booking.com een hostel geboekt voor ongeveer 2 euro per nacht. We zetten onze koffers neer en liepen naar de bekende Sunday Market van Chiang Mai. De markt was enorm! Overal leuke en goedkope souvenirtjes en streetfood kraampjes. De volgende dag zijn we al vroeg op pad gegaan om de Wat Phra That Doi Suthep en de Wat Umong te bezoeken. Voor de Thai hele heilige tempels dus het was er ook best wel druk! Onderweg naar huis kwamen we bij een waterval die best afgelegen lag van de grote stad. Het leek wel een sprookje.. Overal vlogen vlinders en het water was helemaal helder. Ook was er niemand anders daar.

Wat UmongWat Phrat Doi Suthep

Op 30 augustus zijn we met een mini van naar Pai gereisd voor 4 euro per persoon. De tocht duurde ongeveer 3 uur en we reden helemaal door de bergen. We hadden al vaker gelezen dat het een misselijke tocht zou kunnen zijn naar het bekende hippie dorpje Pai, maar wisten eigelijk niet wat ze hier mee bedoelde. Achteraf lazen we door 724 (haarspeld) bochten waren gereden door de bergen om dit kleine dorpje te bereiken. We zijn 2 dagen in Pai geweest, maar vonden het niet zo leuk als dat we dachten. Misschien waren we dan ook niet in het goede seizoen gegaan.

Op 1 september waren we weer terug in Bangkok. Geloof het of niet, we vonden het ook wel weer fijn dat we even 'thuis' waren. Op onze eerste zaterdag avond in Bangkok zijn we gezellig uit gegaan op dé uitgaansstraat van Bangkok met onze gezellige SintLucas crew. We zitten hier met 17 studenten en het is een gezellige boel samen.SintLucas crew @ Koh San Road

Op 5 september begon mijn eerste dag stage. Ik was best wel zenuwachtig maar had er heel erg veel zin in. Ik moest om 9:30 op het werk zijn en ik had de reis van thuis naar het werk op zondag middag al een keer gemaakt met Kaya zodat we wisten waar we moesten zijn. Het is een heel groot bedrijf/gebouw en er werken in totaal wel 250 mensen. Natuurlijk was ik maandagmorgen al om 8:15 uur thuis vertrokken (veel te vroeg) en was ik om 8:30 daar. Ik werd leuk ontvangen die maandag en voelde me er al gelijk thuis, iedereen was zo aardig voor me.

Ondertussen ben ik er nu al 3 (!) weken stage aan het lopen en heb ik al heel erg veel geleerd! A-List ontwerpt en designed 3 eigen kledingmerken. Disaya, Matter Makers en The Only Son. Deze merken hebben allemaal hun eigen winkels door heel Bangkok/ omstreken. Vooral Disaya is erg bekend in Thailand en ze vallen ook alle 3 onder de Haute couture. Ik mag mijn collega meehelpen met het bedenken van concepten voor nieuwe collecties, openingen van winkels, inspiratie zoeken over wat ik vind en moodboards maken. Ook mag ik binnekort mee naar fotoshoots (waar onze afdeling de concepten voor bedacht heeft.

Opening Disaya winkel met het team

Vandaag wonen we al precies 1 maand in Bangkok. Het bevalt me heel goed, ik voel me thuis, heb leuke vrienden hier en ik verveel me nooit. Ik zal regelmatig wat posten op deze blog, dus hou het in de gaten! Sorry voor de lange blog deze keer, maar we hebben zoveel meegemaakt in een maand, dus probeer ik zoveel mogelijk te vertellen!

X Kim

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Minka:
    23 september 2016
    lieve Kim.... wat leuk om een heel bericht te lezen en een heel duidelijk beeld te krijgen van wat je nu eigenlijk precies daar in Thailand doet. En nog leuker om te lezen dat je zo enorm geniet. Blijf ons op de hoogte houden maar blijf vooral zo genieten !! Veel lieve groetjes vanuit Horn !!!
  2. Dirk van den Muijsenbeh:
    24 september 2016
    Mooi hoor Kim! Prachtig verhaal en zo te horen een geweldige reis. Pass goed op jezelf en ga nooit alleen op stap!

Dirk
  3. Rinie Meeuwissen:
    24 september 2016
    Hè Kim, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar in Thailand. Geniet van deze ervaring.
    Groetjes Rinie.